jewlery_blue_v1_Asset 1
תכשיטים ושעונים

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

שיתוף

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

לא רבים מודעים לכך שחפצי ערך מסוגים שונים עשויים להינזק אם הם לא מטופלים כראוי. חפצים שמאוכסנים בתנאי לחות לא מתאימים או סגורים ללא אוורור עלולים להינזק באופן בלתי הפיך וחבל.

חפצים מחומרים אורגנים

חפצים שעשויים מחומרים אורגניים עלולים להיפגע ממזג אוויר ומבעלי חיים ולכן חשוב להקפיד אחת לכמה זמן לבדוק את מצבם ולטפל במהירות אם יש מפגע, אחרת החמרה במצב יכולה לגרור ירידת ערך משמעותית ואף לחרב את החפץ לחלוטין.

יש לשמור על חפצים כאלה בטמפרטורה יציבה, לא לחשוף לאור ישיר לאורך זמן, להימנע מלחות.

תמונות

רישומים ויצירות על נייר צריכות להישמר במסגרת זכוכית. כל הציורים זקוקים לתנאים של יובש וטמפרטורת חדר יציבה ולא גבוהה מידי, חשיפה לשמש ישירה תגרום לדהייה של הציור, גם ציור שמן ואקריליק על בד או עץ עשויים להינזק משינויי טמפ' קיצוניים ולחות. אם התמונות מאוחסנות במחסן יש לוודא שהן לא על הרצפה ישירות למקרה של נזק מים וארוזות כדי למנוע פגיעה מכאנית אך עדיין נושמות למניעת עובש ונזקים נוספים.

תמונות התלויות בבית יש לבדוק מידי פעם את הגב כדי לוודא שאין נזקי לחות וטחב או כל נזק אחר שעשוי להתפשט.

יש לוודא שיצירות המצוירות על נייר גב היצירה והדבקים שנעשה שימוש בהם לצורך מסגור אינם חומציים (זיהוי קל הוא הצבע החום) יש לדאוג לנייר נטול חומציות .

שטיחים

שטיחים מיועדים להיות על הרצפה ולהיות בשימוש קבוע, אם הם מאוכסנים מגולגלים לאורך זמן ולא "נושמים" זה יכול לפגוע בהם. אם שטיח נירטב או התלכלך, זה לא סוף העולם אבל אם זה נזק משמעותי יש לפנות מידית לבעל מקצוע ולעולם לא לייבש את השטיח לבד, זה יכול לגרום לנזק חמור ביותר ובלתי הפיך לשטיח.

ריהוט

ריהוט עתיק מאוד שעשוי עץ יכול להיות בית למיני טפילים שניזונים מעץ, לכן יש לבדוק מידי פעם שלא נוצרו חורים קטנים שמעידים על הימצאות חרקים שעשויים לפגוע בריהוט. אם מצאתם נזק כזה יש לפנות מיד לבעל מקצוע.

חפצים מחומרים אחרים

תכשיטים

רוב התכשיטים כאשר אינם בשימוש רצוי שיהיו בכספת שנמצאת במקום בטוח ושאינה ניידת. אך שימו לב שתכשיטים שמכילים פנינים טבעיות הן גם חומר אורגני שצריך לנשום. פנינים שנשמרות במקום סגור או בשקית פלסטיק, עשויות לאבד את הברק שלהן והדבר פוגם ביופי שלהן ובהתאמה גם בשווי שלהן.

תכשיטים מכסף צריכים להיות סגורים בקופסא אטומה ככל האפשר כדי למונע חשיפה ללחות ולחמצן החמצון גורם להשחרה האופיינית לחפצים מכסף.

כלי כסף

כדי לנקות ולשמור על כלי כסף

הצבע השחור שמכסה כלי כסף הוא תוצאה של תרכובת כימית שנוצרת בתגובה עם החמצן אוויר כך שככל שכלי הכסף שלכם חשופים פחות לחמצן ולחות, כך הם ישחירו פחות, לכן עדיף להשאיר אותם בוטרינה אטומה כאשר הם אינם בשימוש ולייבש אותם במהירות לאחר השימוש.

בכל מקרה אם נגרם לכם נזק או שירשתם חפצים ואתם רוצים לבדוק מה השווי שלהם במצבם הנוכחי, מוזמנים לפנות אלינו כאן.

אם ירשתם חפצי ערך חשוב לטפל בהם במהירות כדי שלא יגרם להם נזק נוסף. הנה מאמר על טעויות נפוצות בטיפול בירושה שתוכלו להמנע מהם.

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן