אמנות
אמנות

בין מנגו למכירת אמנות?

שיתוף

4 טיפים שאפשר ללמוד משוק המנגו על מכירת אמנות במחיר מקסימאלי.

כאשר מוכרים יצירת אמנות חשוב לזכור ששוק האמנות אמנם ייחודי ודורש הבנה אך העקרונות שלו דומים לעקרונות שפועלים בכל שוק אחר.

 יצירות אומנות כמו מנגו הן קסם יחיד ומיוחד שהשווי שלו לא תמיד ניתן להערכה בכסף. על אף העובדה שהמנגו הוא פרי אקזוטי וייחודי מחירו משתנה במהלך העונה. בדומה לכך הערכת שווי של אמנות משתנה גם היא.

לכן כדי למכור או לקנות אומנות חשוב לשים לב ולבדוק:

טיימינג, מתי?

ככל שאנחנו נכנסים לעומק העונה מחיר המנגו יורד. בדומה לכך שווי פריט יורד ככל שהשוק מוצף בפריטים מאותו סוג וככל שהדחיפות למכור עולה. חשוב לבדוק מתי למכור והאם השוק מוצף? אם תנסו למכור 10 תמונות של אמן שניפטר לאחרונה כניראה המחיר יהיה נמוך יותר מאשר אם תתנו לכל תמונה את הזמן שלה.

 

אותנטיות, האם זה הסוג שמוכרים לך?

מנגו "מאיה" הפך למותג מוכר בקרב המוכרים בשוק ולכן הם משתמשים בו למרות שמביני דבר יזהו במבט חטוף כי מדובר בסוג אחר בשל הצבע השונה והעונה לא מתאימה.

*שימו לב* ואל תתנו לאף אחד למכור לכם שקרים, לא על האמנות ולא על מנגו.

כדי למכור יצירה חשוב לוודא שהיא אותנטית, יש צורך באישור רשמי על כך ואם לא מקבלים את האישור מהגורמים המתאימים אנחנו חשופים לתביעות.

איפה למכור?

האם תחשוב למכור מנגו בחנות נעליים? הרי ברור שלא!

לכל מקום שתבחרו למכור יש יתרונות וחסרונות. יצירות אמנות כדאי למכור בבית מכירות שמוכר יצירות בסגנון דומה או שעובד עם אמנים דומים או שמוכר יצירות במחיר דומה ומצליח בכך. בחירת בית מכירות היא נושא מורכב שאפשר להעמיק בו בפוסטים נוספים.

 מי קונה?

מחיר המנגו ואיכותו ישתנו ממקום למקום. בעולם האמנות חשוב לנו להבין את הקהל של היצירה שלנו ולמכור היכן שהקהל הזה נמצא. להבין ולהתאים את המכירה לזמנים והמקומות שנוחים ונגישים עבורם.

למשל נמכרה יצירה של צייר יהודי שהאספנים שלו הם בריטים. היצירה נמכרה ביום שבו היה להם חג ולכן לא היה מי שיתחרה על היצירה במכירה הפומבית והיא נמכרה במחיר מינימאלי.

 

כשבאים למכור יצירת אמנות חשוב להבין מה הייחוד שלה, מה ערכה הריאלי ולהציע אותה למכירה במקום הנכון בו הקהל שרוצה אותה נמצא וכך היא תימכר במחיר המקסימאלי.

שיהיה לנו סוף קיץ מתוק!

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן