jewlery_blue_v1_Asset 1
תכשיטים ושעונים

היהלום שהתחפש

שיתוף

כיצד נולד יהלום אשר מסתיר סוד קטן שיכול להתגלות בכל יהלום?

רבקה וחיים נשואים כבר 40 שנה. כמידי מספר שנים, הגיע אליהם שמאי לבצע הערכת תכולה עבור ביטוח הדירה במהלכה הוא בדק גם את התכשיטים.

בצעירותו, חיים השקיע את מיטב כספו כדי לתת לרבקה את טבעת היהלום הצלולה ביותר שתבטא את האהבתו ותשמר להם לשנים ארוכות כסמל לאהבתם. כשהגיע השמאי התגלה סיפורו של היהלום שהוא סיפור של יהלומים רבים:

היו היה פעם יהלום אחד קטן, שנכרה באפריקה. ליהלום הקטן שלנו היה כתם קטן נקודה שחורה. המהנדס, שתפקידו לחשב כיצד לבקע את היהלום כך שיניב רווח ויופי מקסימליים, החליט לבקע את היהלום לשני יהלומים קטנים: אחד מהם יפה וצלול ללא הכתם השחור, והשני עם הכתם בצד, וזאת כדי לא לפגוע בצורה המיוחדת שכל כך חשובה להיהלום.

הצורה הקסומה בפרופורציה מדויקת שגורמת ליהלום לנצוץ ולזרוח כמו שאף אבן אחרת לא יכולה. כאשר הגיעו היהלומים התאומים לידי הסוחר הוא הביט בהם לעומק ומיד עיניו נצצו. הוא הבין שהיהלום עם הכתם יעלה לו פחות, אך במוחו כבר נרקחה תחבולה קטנה.

הוא בחר לרכוש את היהלום המוכתם וכך נפרדו דרכיהם של שני היהלומים. הוא הנחה את הצורף לשבץ את היהלום לתכשיט מיוחד ומהודר שמסתיר את "נקודת החן" השחורה שלו.

כאשר הגיע חיים הצעיר לקנות את טבעת היהלום לארוסתו רבקה הוא שילם עליה כטבעת עם יהלום צלול, מאחר שהפגם של היהלום הסתתר בין קישוטי הזהב. חיים הופנה למעבדה של גמולב, שם התגלה "פרצופו" האמיתי של היהלום, ניתן היה לראות את הכתם בקלות במקרוסקופ.

כתם כזה מוריד משמעותית את שווי היהלום וקונים רבים לא מודעים לכך.

לכן לפני שקונים או מוכרים יהלום כדאי להגיע לבדיקת מעבדה.

להמשך קריאה

אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן