אמנות
אמנות

הערכה יצירת אמנות

שיתוף

הערכת יצירת אמנות

רבים לא יודעים כמה מורכבת עבודת הערכת יצירת אמונות. כאשר אנחנו נגשים לעשות הערכת שווי ליצירת אמנות הדבר הבסיסי ביותר הוא שם האמן.

שלב ראשון לבדוק אם האמן הוא אמן חובב או בעל מקצוע.

אמן שהציג בתערוכות , אמן שיש לו השכלה בתחום הציור, אמן שיצירותיו עמדו במבחן השוק ויש להן ביקוש. ערכה של יצירה של אמן מוכר תלוי ברשימה ארוכה של משתנים.

ניתן לחלק את המשתנים לשניים:

משתנים טכניים:

מצב היצירה, האם היא זקוקה לניקוי או רפאות (תיקון)?

מידות היצירה: בעיקרון ככול שיצירה גדולה יותר ערכה יהיה רב יותר, עם זאת, ישנן מספר הסתייגויות : כאשר היצירה מונומנטלית הביקוש מצטמצם למקומות כמו מוזיאונים ומקומות בעלי חללים מתאימים (מוסדות). אצל אמנים מסוימים יצירות מיניאטוריות הן היקרות יותר דוגמת שמואל חרובי למשל שהתמחה בציורי מיניאטורות  בצבעי מיל תוך שימוש במכחול שערה.

הטכניקה :  בשמן על בד, צבע מים על נייר או רישום, הדפס, צילום וכו'. כלל האצבע הוא שככל שהיצירה יותר נדירה כך היא יקרה יותר מצד שני עבודה של שמן או אקריליק על בד תהיה יקרה יותר מעבודה על נייר למרות היותה עמידה יותר.

משתנים ביוגרפים:

תקופת היצירה: לכול אמן ישנה תקופה שבה יצירתו מגיעה לשיא , למשל ראובן רובין שנות העשרים והשלושים , פיקסו יצירות מתחילת המאה אבל גם יצירות משנות השלושים והחמישים,  לודביג בלום יצירות מלפני 1948 ובמיוחד שנות העשרים של המאה העשרים.

אופנה:

בעולם האמנות כמו בשאר התחומים בכלכלה הצע וביקוש הוא המשחק שמפעיל את הזירה הזאת. ככל שאנשים מוכנים לשלם יותר ורואים את החשיבות של האמן כך מחיר יצירותיו יעלה. בכול תקופה ימצאו אמנים אפנתיים יותר וערכי יצירותיהם יהיו גבוהים .

קורות חיים והשכלה:

ערך יצירות של אמנים, במיוחד בני ימיינו, מושפע פעמים רבות מההשכלה והניסיון שלהם, עד כמה הציגו אותם, איפה ועד כמה נחשבים המקומות בהם הוצגו  יצירותיו של האמן , מפורסם ומקובל בעולם האמנות. לפעמים יש כוח רב לסיפור שהאמן מבטא בקשר ליצירה וכאשר הסיפור נוגע ברבים ומתחבר עם העבודה הביקוש עולה ובהתאם גם ערכה של היצירה.

היכולת הטכנית של האמן היא גורם חשוב, היכולת לבטא רעיון בצורה שייגע בלב הצופים, החדשנות וריגוש שמקרינה היצירה משפיעה גם היא על המחיר.

הערכה יצירת אמנות

לסיכום, כדי להעריך יצירת אמנות דרוש ידע והבנת עומק נרחבת, כדי לזהות האם יצירה של אמן היא מוצלחת יותר או פחות חשוב לקבל חוות דעת מקצועית.

לשם כך אפשר ניתן לפנות לגמולב 03-6252424 לקבלת אמדן מחיר ראשוני חינם עבור יצירה ניתן להעלות תמונה לקבוצת הפייסבוק שלנו כמה זה שווה? גמולב.

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן