jewlery_blue_v1_Asset 1
תכשיטים ושעונים

הערכת ארט נובו

שיתוף

על הערכת ארט נובו

תקופת הארט נובו אידיאלית עבור אספני אומנות בזכות מגוון נרחב של פריטים מעוצבים, לרבות יצירות אומנות, ריהוט, כלי זכוכית, תכשיטים, אבני חן, פריטי אופנה ועוד. אם אתם מבקשים הערכה לפריט ארט נובו שברשותכם כדאי שתצרו קשר עם חברת גמולב שמאות כללית בע"מ. החברה מובילה בארץ בהערכת שוויים של פריטי אומנות ועיצוב שונים, שירותיה מסופקים בפריסה ארצית רחבה בסטנדרטים גבוהים ביותר של מקצועיות, וחוות דעתה מקובלת על ידי חברות ביטוח ובתי משפט בישראל ובחו"ל.

תקופת הארט נובו

ארט נובו הינו זרם אומנות אשר התפתח בארה"ב ואירופה מאמצע המאה התשע עשרה והסתיים בהדרגה בתחילת המאה עשרים, כשבאותה עת התפשט לתחומי עיצוב נוספים לרבות אדריכלות, ריהוט, אופנה ותכשיטים. הביטוי ארט נובו מקורו בצרפת ופירושו האומנות החדשה, כאשר בכל ארץ סגנון זה זכה לכינוי אחר כמו ארטס אנד קרפטס באנגליה, יוגנשטיל בגרמניה או סצסיון באוסטריה. מדובר בתקופה פורה במיוחד בתחומי העיצוב, בדגש על אומנות שימושית, עם שורה ארוכה של מעצבים שאיכות וייחוד עבודתם בתחומים וחומרים שונים ומגוונים הלכה לפניהם. בין שמות המעצבים הבולטים באותה תקופה, ניתן למצוא למשל בתחום הזכוכית את טיפאני ורנה לליק, בתחום העץ את הופמן ואת וויליאם מוריס בתחום הטקסטיל. זאת כמובן לצד אומנים ידועים כמו קלימט או טולוז לוטרק.

מאפייני סגנון העיצוב

סגנון ארט נבו היה הראשון לנסות לשלב היבטים של העולם המודרני התעשייתי ביצירה על ידי שימוש בחומרים וטכניקות ייצור עכשוויות, ומתוך רצון ליצור אומנות שימושית בעלת חזות מודרנית. היצירות מסגנון זה אופיינו בקו פיגורטיבי, רומנטי, רך ונשי. כמו כן סגנון הארט נובו הושפע רבות מהתרבות והאמנות היפניות, קרבתה לטבע וגישתה לחומר, שילוב של ציור עם טקסט, שימוש בטכניקות טיפוגרפיה ועוד.

איך מעריכים ארט נובו

הערכת פריטי ארט נובו והחשבתם כפריטי אספנות בעלי ערך, נסמכת על מספר קריטריונים בסיסיים:

  • תקופה- הפריט נדרש להיות מיוצר במהלך התקופה המוגדרת כארט נובו, לא לפניה ולא אחריה.
  • איכות – הפריט נדרש להיות באיכות גבוהה, שלם וללא נזקים משמעותיים.
  • מאפיינים- הפריט אופייני לרוח וסגנון הארט נובו.
  • אסטטיקה- ככול שהפריט יותר יפה ואסטטי כך יגדל הביקוש לו.
  • ייחוד- ככל שפריט ארט נובו יותר נדרש, כך ערכו עולה בהתאם. יחד עם זאת, פריט נדיר מדי יהיה פחות מבוקש בקרב אספנים בגין הקושי לדעת אודותיו והקושי לאתרו.

להערכת פריטי ארט נובו

להערכת ארט נובו מקצועית ולקבלת עוד פרטים בנושא, צרו קשר עם  גמולב שמאות כללית בע"מ בטלפון 03-6252424 או במייל [email protected]

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן