אמנות ישראלית

יגאל תומרקין מה שווי יצירה שלו ?

שיתוף

מלבד שווי היצירה נשאלת השאלה: מה השפעת המילה של יגאל תומרקין על היצירה שלו?

פסל מוכשר ומשכיל לא משאיר אף אחד אדיש, על אף הביקורת הנרחבת שלו על הישראלים ועל המדינה הוא אחד מהאמנים שהכי מזוהים עם ישראל והתרבות הישראלית.

יגאל תומרקין חווה סיפור חיים מורכב. אביו הביולוגי היה קצין נאצי ואמו היהודיה לקחה אותו לישראל כאשר היה בן שנתיים ובארץ נישאה לישראלי הדבר השפיע על מהלך חייו והוא פיתח חווית גלות מתמדת.

רבים לא מודעים לעובדה שתומרקין הוא אחד מהאמנים הכי משכילים באמנות הישראלית, האמנות שלו נטועה בשורשים של מסורת וידע עמוק וניתן לראות זאת ביצירותיו. השפעה מרכזית עליו הגיע מיצירותיו של גויה. 

תומרקין היה פסל בחסד ולא לחינם זכה בפרס ישראל לפיסול, היכולת שלו לעבוד במתכות מכל מיני סוגים הפכת אותו לרב אמן בתחום הזה.

על אף או אולי בזכות יחסי האהבה שנאה של תומרקין עם ישראל, יצירותיו מזוהות בצורה מובהקת עם המדינה. באחת מיצירותיו,  בפסלו 'הוא הלך בשדות', משתקפת דמות הישראלי הבוטה, הפצוע והאותנטי שמקבל ייצוג בפסל לא קל לצפייה.

הפסל מתאר גבר הולך עם כל איבריו הפנימיים בחוץ ואיבר מין חשוף, זו צוגה בוטה של גבר ישראלי שלא שומר שום דבר בבטן. ישנן  3 יציקות לפסל זה.

תומרקין הוא אמן שאי אפשר להישאר אדיש לעבודותיו, אמן שמזמין מחלוקת.

קשה להישאר אדיש גם לאישיותו הלוחמנית.

שאלתי אותו פעם: "למה הוא הורס בפה את מה שהוא עושה בידיים?" הוא ענה: "זה התפקיד שלי"

תומרקין תמיד התבטא בטון של סיפור פילוסופים עוקצני ובוטה.

מחירי יצירותיו היום

מחירי יצירותיו מגיעים היום עד 80 100 אלף דולר נכון לשנת 2020.

מחיר יצירותיו בשנים האחרונות ירד, במיוחד יצירות על נייר .

הפסלים שמרו על ערכם עם ירידות קלות יותר.

יצירות בשמן על בד וקולאז'ים ערכם ירד באופן ניכר עד 40% .

כאשר רוכשים יצירה של תומרקין קולאז' או שמן על בד , יצירות אלו פעמים רבות הן כהות וקודרות כאשר ביצירה משולב צבע אדום ערכן עולה בהרבה.

להערכת שווי מקצועית חייגו 03-6252424

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן