אמנות ישראלית

כמה עולה קדישמן מקורי?

שיתוף

כמה עלה לקדישמן לשמור על מכירה מתמדת ומה מחיר יצירה של קדישמן היום?

קדישמן ללא ספק הפך למותג באמנות ישראלית ולכן הסקרנות לגבי יצירותיו רבה. לפני מותו מנשה קדישמן היה ללא ספק האמן הישראלי הנמכר ביותר, יצירותיו נמכרו בשלל גלריות בקצב של 50 יצירות בחודש לערך.

נושא הכבש, עקידת יצחק, עקידת הבנים, השואה כל אלו תפסו מקום נכבד שלא לומר עיקרי ביצירתו. לעולם הוא יזכר בתור האמן המחובר ביותר לאדמה הזו הספוגה בדם.

בשל הסחירות הרבה הפיתוי לזייף את יצירותיו הפך גבוה וזיופים של יצירותיו החלו נפוצים.

מנשה קדישמן נלחם על שמירה של ערכי יצירותיו ודאג לוודא שאף אחד לא שובר את השוק של יצירות אלו. הוא הרבה להתעמת בזעם בנושא זה עם בתי מכירות וגלריות ואף השמיד במו ידיו יצירות. לפעמים בטעות גם השמיד יצירות שנרכשו בתום לב ממנו עצמו.

בשנותיו האחרונות נהג לרשום רישום בגב כל יצירה ולחתום חתימה נוספת ולעיתים אף הוסיף סמל או ראשי תיבות שאפשרו לו לזהות למי היצירה נמכרה.

לאחר מותו השוק נכנס למעין כאוס שדירדר את ערכי היצירות ומחירן ירד. ההיצע של יצירותיו גדל מאוד כי ישנם בשוק הרבה מאוד יצירות פרי מכחולו הממתינות להימכר.

כמה שווה ציור של קדישמן היום?

נכון לכתיבת שורות אלה מחיר יצירותיו של קדישמן סוף שנת 2019:

הייתה ירידה של 30% במחירי יצירותיו מאז פטירתו

ואלו מחירי יצירותיו בהתאם לגודל היצירה:

יצירות 30X30 ס"מ עולות 700 $

יצירות 50X60 ס"מ בין 1500-2000 $

80X60 ס"מ בין $2000-3000

1.100X1.1 מטר בין 5000-6000 $

1.20X1.60 מטר בין 8000-12000 $

 1.40X2.00 מטר בין 15000-20000 $

כאשר ברצוננו לדעת מחיר של יצירה של אמן חשוב לדעת שיש משתנים רבים, במקרה של קדישמן הגודל כן קובע אך גם חשוב לוודא שהיצירה אכן אותנטית.

איך תדעו שהקדישמן שלכם לא זיוף?

חשוב לדעת שכאשר היצירה היא חריגה מהסטנדרט: בנושא לא אופייני, נוצרה בתקופה מוקדמת או מידותיה חריגות, היא עשויה לעלות יותר.

הסירטון הבא יכול לעזור לכם לוודא את כל הפרמטרים. זכרו שיש צורך באישור של ביתו של קדישמן על מנת לוודא חד משמעית שהציור אכן מקורי.  

 

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן