אמנות ישראלית

מה הופך תערוכת ביכורים למקפצה ?

שיתוף

 

אמנים/ות רבים כבר מבינים/ות שבשביל להתפרנס בכבוד מהיצירה שלך  צריך לבנות לעצמך 'שם'ו להתחיל להתפרסם, לחדור לתודעה של הקהל שלך. אחת הדרכים המוכרות לעשות את זה היא תערוכת. כאשר אמן/ית עומד/ת בפני הצגת עבודות שלו/ה בפעם הראשונה עולות הרבה שאלות כמו:

אילו מרכיבים צריכים להיות בה? איך תדע/י שאת/ה כבר בשל/ה לתערוכה כזו?

תערוכת ביקורים

הנה כמה כללי אצבע שיכוונו אותך:

מה?
אמנים רבים עושים את הטעות ההגיונית ומביאים לתערוכה מגוון גדול של טכניקות וציורים מסוגים וסגנונות שונים, רובם דקורטיביים. חשוב ללמוד מה הסגנון שמייחד אותך, שמעניין ושונה, אין צורך לצייר עוד ציורים דקורטיביים כמו שרבים וטובים עשו לפניך. בתערוכה הזאת יש הזדמנות להתמקד בצד החזק והמיוחד שלך ולהתמקד בו. אתה צריך להיות חד בפן הטוב ביותר שלך וכל השאר לא באמת חשוב.

למה?
כדי שתבלוט ותביא את הייחודיות שלך ותעזור לאנשים המדויקים להתחבר אליך, אתה צריך לשים לב שליצירות שלך יש ערך ייחודי. מסר שנוגע בלבבות של אנשים. כדי שאנשים יבינו למה הקסם שבך הוא מה שהם רוצים לעודד בעולם. אם את\ה מחובר\ת ל"למה" את\ה יוצרת, או למה חשוב לך להביא את היצירה הזאת לעולם, ך יהיה קל יותר לאחרים להבין ולהתחבר

כמה?
כדי להגיע לתערוכה ולאפשר לאוצר\ת לעשות עבודה משמעותית חשוב שיהיה לך כבר מבחר משמעותי של עבודות שאפשר לבחור מתוכו. אין צורך למהר, עדיף להגיע בשל ועם מגוון רחב, כך שהתערוכה תהיה איכותית, מאשר להציג משהו לא מדוייק ולעשות רושם ראשוני שלילי.

איפה?
תערוכת ביכורים משמעותית צריכה להערך במקום שיש לו שם, שמביא קהל של אמנות. לא במתנ"ס או בית קפה, אלא במקום שבו אנשים מגיעים לראות אמנות אפילו גלריה עירונית רצוי מוזיאון וכו.

מי?
דאג להזמין גם מבקרי אמנות לתערוכה. עדיף שיכתבו עליך גם אם לא בצורה הכי מפרגנת מאשר שלא יכתבו עלייך בכלל. כמובן כמה שיותר אנשים שאמנות מעניינת וחשובה עבורם.

אם תתכוונ/י לעמוד ברוב הכללים האלה תהיה לכך השפעה משמעותית על האופן בו תתפס/י בקרב הקהל שלך.

מאמר זה נכתב ע"י יורם ברייר המנהל המקצועית של חברת גמולב וסוחר באמנות.

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן