textile_v3_blue
שטיחים וטקסטיל

סוגי שטיחים פרסיים

שיתוף

שטיחים פרסיים בעבודת יד ידועים כשטיחים היקרים ביותר אך חשוב לציין שכיום מיוצרים שטיחים ברמה גבוהה גם בתורכיה, הודו, וסין. עם זאת שטיחים פרסיים עתיקים הם תמיד גולת הכותרת של עולם השטיחים בעבודת יד.

כדי ללמוד עוד על ההבדל בין שטיח עבודת יד לעבודת מכונה: לחצו כאן לסירטון 

החוקרים חלוקים על המקום בו התפתחו השטיחים, יש הטוענים כי השטיחים התפתחו כמענה על צורך של שבטים נודדים, הטקסטיל משמעותי בחייהם ממקום מגורים עובר דרך שקים לנשיאה של חפצים וגמור במרבדים ומסחר ויש הטוענים שהשטיחים התפתחו בערים בהן התנאים לייצור שטחים היו נוחים יותר.

הכללים לזיהוי מקור יצור השטיחים מורכבים למדי. שטיח נחשב לפרסי על פי שפת האורגת ולא בהכרח בשל המיקום הגיאוגרפי של יצור השטיח.

כשאנחנו מדברים על שטיחים, אנו עוסקים בסוג אריגה שניקרא אריג בר פלומה, טכניקה זאת דורשת שתי וערב אשר עליו נקשרים חוטי הצמר באופן הקשירה הייחודי.

הקשירה הפרסית נקראת קשר גיורדאש וזה קשר א-סימטרי, מאפשר אריגה צפופה מאוד וכך מתאפשרת רמת עיצוב גבוהה יותר החיסרון של הקשירה הוא שהיא חלשה יותר לעומת האריגה התורכית.

הקשר התורכי – קשר סנה, הוא קשר סימטרי והוא תופש שטח גדול יותר ולכן קשה יותר להגיע איתו לעיצובים מתוחכמים.

חלוקה סוגי שטיחים פרסיים עוזרת לנו להבין את השווי של השטיח.

ישנם פרמטרים מגוונים שיעזרו לקבוע את שווי השטיח חלקם ניתנים לכימות כמו צפיפות האריגה, איכות החומרים, מצב השטיח, גיל, גודל, סוג הצביעה, איכות ועוד, חלקם בלתי ניתנים לכימות כגון מקור יצור השטיח או הייחוס שלו והגיל שלו.

החומרים מהם עשוי השטיח משפיעים על המחיר ולכן שטיחים ממשי הם היקרים ביותר, אחריהם צמר באיכות גבוהה ואחריו כותנה או צמר באיכות נמוכה.

סוגי שטיחים ומחירם:

שטיח פרסי כפרי, נוודי חדש  יעלה בין 200$-400$

שטיח פרסי עירוני צמר/ כותנה בינוני – 400$-600$

שטיח פרסי עירוני מצמר/ כותנה איכותי 700$-1000$

שטיח פרסי עירוני מצמר ומשי או ממשי – 800$ – 1,500$

שטיח פרסי עתיק שטיח מעצבים – 1,500$ – 15,000$

כדי לדעת מה השווי של השטיח לא מספיק לדעת שהוא בעבודת יד ומאיזה חומרים הוא עשוי, צריך להכיר כמות גדולה של פרמטרים מורכבים שיעזרו לזהות שהשטיח אכן פרסי ומה איכותו ועל כך כדאי להתייעץ עם מומחה.

יש לך שאלה לגבי שטיח? תמיד אפשר להעלות תמונה שלו לקבוצה הפייסבוק שלנו 'כמה זה שווה?' ולקבל אמדן מחיר ראשוני במתנה. חשוב לציין שאמדן זה אינו מהווה תחליף להערכה מקצועית ומדויקת. במידת הצורך חייגו 03-6252424 ותקבלו הצעת מחיר מותאמת.

להמשך קריאה

אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן