אמנות
אמנות

עשרת הדיברות לאמן מצליח

שיתוף

1. דע מי אתה ובמה אתה טוב.

טעות נפוצה של אמנים היא להשקיע אנרגיות רבות ביצירות שמהוות חקירה יצירתית אך לא מודעים לסגנון שהם טובים בו ומושך קהל עבורם.

2. בחר בקפידה מי ייצג אותך.

לאמנים רבים קשה למכור את עצמם לכן מומלץ לעשות סקר בין כמה גלריות כדי לדעת מי הגלריה הנכונה ביותר עבור האמן שמושכת אליו את הקהל שאוהב את יצירותיו.

3. שחרר את היצירות כאילו הן מתנות לעולם ולא כאילו הן ילדייך.

אמן שבוחר להתפרנס מהאמנות שלו כדאי שייצור ניתוק רגשי מהיצירה כדי לאפשר לה להימכר. דרך אחת לעשות זאת היא להפריד בין עבודות לשם יצירה לבין עבודות שמיועדות למכירה.  אחרת הוא ימצא עצמו רעב ללחם ואם אין לחם אין יצירה.

4. אל תעשה לך פסל ותמונה גדולה מידי.

יצירות ענק מושכות מוזאונים אך קשה יותר למכור אותן בכמות, לכן חשוב שהאמן ישקיע אנרגיה מספקת גם ביצירות נוחות למכירה ולא רק במונומנטים מרשימים וגדולים.

5. דע את קהלך.

על אמן ללמוד מי הם האנשים שמתחברים ליצירותיו, להבין מה מניע אותם לקנות אמנות ולהעז להתאים את עצמו לטעם של הקהל מבלי לפגוע באותנטיות של יצירותיו.

6. לא טוב היות האמן לבדו.

אמן צריך למצוא מורה, אקדמיה, קבוצת אמנים לעבוד ולהתפתח יחד איתם. כל האמנים המצליחים קיבלו הכשרה מאמנים גדולים, אקדמיות מנוסות, על האמן לבחור סביבה שתאפשר לו לצמוח ולקבל השראה והכשרה.

7. לא תשא יצירה ללא שם לשווא.

כאשר יצירה נשארת עם השם  "ללא כותרת", למשל, קשה לאנשים להתחבר אליה. בנוסף כאשר האמן יתפרסם יהיה קשה לדעת שהיא אכן אותנטית. מתן שמות זה לא תמיד עניין פשוט, אך ניתן לתרגול, שמות יצירתיים שמספרים סיפור יאפשרו ליצירות לכבוש לבבות. בנוסף חשוב לנהל רישום שלהן עם תמונה כך יהיה קל לזהות את היצירות של האמן גם כאשר הוא לא בחיים.

8. ורשמת ביומן ויהי טוב.

הביוגרפיה של האמן, ההשראה ליצירה וההשפעות שלו משפיעות על המחיר, לכן חשוב שהאמן יתעד את סיפורן של היצירות ואף את מהלך חייו.

9. שמור על צניעות.

כדי להצליח כאמן נדרש ממנו "לשים את האגו בצד", ליצור מערכות יחסים טובות עם בעלי גלריות ומובילי דיעה, גם ברגעים שזה פחות נוח לו. זה קריטי כדי לחדור לשוק האמנות ולהישאר שם.

10. אל תרעב לפת לחם.

אם אמן לא מצליח להתפרנס מהאמנות שלו היצירה שלו עלולה להיפגע. כדי למצוא את המחיר המדויק עבור כל אמן עליו להכיר את שוק האמנות ולוודא שהמחיר של יצירותיו תואם את האמנים שנמצאים בשלב דומה לשלו.. מחיר גבוה מידי יבעט את האמן מהשוק ומחיר נמוך מידי ישאיר אותו בטווח מחירים נמוך שיהיה קשה לעלות ממנו.

 

לשאלות נוספות על אמנות כסף ומה שביניהם  עקבו אחר  הדף גמולב שמאות והצטרפו לקבוצה שלנו  זיוף או אוצר,

*הטקסט כתוב בלשון זכר אך פונה לאמנים ואמניות כאחד

שיהיה חג של חירות יצירתית וכלכלית לכל אמני ואמניות ישראל!

הטקסט הנו אוסף תובנות מנסיונו של יורם ברייר המנהל המקצועי של חברת גמולב שמאות.

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן