textile_v3_blue
שטיחים וטקסטיל

שטיחים בעבודת יד

שיתוף

שטיחים בעבודת יד הם בעצם אריגים ברי פלומה. טווית השטיח בשתי וערב ועליהם נוספו קשירות של פלומה שמעניקה לשטיח את המרקם המחמם. שטיחים בעבודת יד הם מלאכה אופיינית בתרבויות שונות, רובן תרבויות קדומות.

היום ייצור שטיחים בעבודת יד מתאפשר ברומות שונות של דיוק ובהתאם לכך גם המחירים. ככל שצפיפות השטיח עולה לרוב מחיר השטיח עולה. כמובן שגם גודל השטיח והחומרים ממנו הוא עשוי משפיעים על המחיר.

בבתי מלאכה גדולים ניתן לייצר שטיחים עם דוגמאות מורכבות ביותר. התחום התפתח והתרחב למקומות שונים בעולם והגלובליזציה תפסה תאוצה. עקב כך, נעשה מורכב יותר לזהות את מקורו של השטיח.

בשטיחים בעבודת יד לאורך שנים השתמרו צבעים מקומיים ודגמים שהעידו על מקום ייצור השטיח. היום ניתן לראות השפעות מגוונות שמקשות על תהליך זיהוי מקור השטיח. מוצאו של שטיח עבודת יד היא פרמטר מרכזי בקביעת מחירו.

למידע מעמיק על שטיחים בעבודת יד ניתן לצפות בסדרת הסרטונים 'שטח הדמדומים של השטיחים'

אם יש לכם שטיח בעבודת יד שתרצו לקבל עליו אומדן מחיר במתנה מוזמנים לקבוצת הפייסבוק "כמה זה שווה?"

להמשך קריאה

אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן