jewlery_blue_v1_Asset 1
תכשיטים ושעונים

שמאות תכשיטים ושוק הזהב

שיתוף

רקע
מאז ומעולם נחשבה המתכת הצהובה למלכת המתכות וסימלה את עושרו של בעליה. לפני תחילת המסחר בכסף, שימשה כאמצעי לחליפין.
עד שנת 1972 שימשו עתודות הזהב של המדינות כביטחון למטבע.  לכולנו זכור הסרט "מת לחיות 3" בו מגלה ברוס ויליס כי חבורה של פושעים מתוחכמים מנסים לגנוב את כמויות עצומות של מטילי זהב ממרתפיו של הבנק הפדרלי….(העתודות אוחסנו בפורט נוקס והם היו למעשה מטבעות זהב שממשלת ארה"ב אילצה את האזרחים למכור לה ב 25$ לאונקיה )
מקורות הזהב על פני כדור הארץ, כך פורסם במגזים SCIENCE הם דווקא מהחלל- המתכות נוצרו  במקור בחלל והגיעו אל כדור הארץ כתוצאה מפגיעתם של גופים שמימיים בכוכב הלכת שלנו.

מכל מקום, מדובר בסחורה המבוקשת ביותר בשוק. מחיר הזהב  עולה בהתמדה  כבר עשרות שנים .

מהי האמת מאחורי העליות החדות בשוק?
השינוי במחירי הזהב מבטא מספר פרמטרים אשר חברו יחדיו

  • ביקוש מוגבר מצד שווקים מתעוררים, סין , הודו וברזיל. שינוי בדפוסי מסחר בזהב ממסחר באופציות על הנייר לביקוש של המתכת עצמה במיוחד בסין.
  • משבר בשווקים הפיננסים משבר שמקורו בשוק הנדל"ן , הזהב משמש עוגן המגיב הפוך למגמה בשעת משבר, למרות שלזהב אין את אותו תפקיד שהיה לו עד שנות ה-70 של המאה ה-20 עת עתודות זהב שימשו כערובה לאיתנותה של מדינה והמטבע היה צמוד למחיר הזהב , כלומר כל מדינה החזיקה בעתודות זהב שגיבו את המטבע שלה , חלקכם זוכרים את פורט נוקס וסיפורי ג'ימס בונד.

כיצד משפיעים שינויים אלו משפיעים על תכשיטים שאנו רוכשים אצל הצורף?

הזהב מהווה חומר גלם בתוך מרכיבי התכשיט, נכון שכיום אנו רואים שוק גדל והולך לתכשיטים אשר אינם ממתכות יקרות אבל עדיין זהב היא המתכת הנחשקת ביותר וגם המתאימה ביותר לתכשיטים.   מחירו הסופי של התכשיט אינו נקבע על בסיס מחיר הזהב בלבד אלא כל חומרי הגלם עיצוב שמהם הוא מורכב כגון: אבני חן, יהלומים, שיבוצים, עיצוב , מוניטין של החנות ולעיתים נושא כמו מקור התכשיט או שיוך של התכשיט והכוונה למשל לתכשיט שנעשה לדוכסית מווינדסור , לצאר הרוסי, תכשיט של שחקנית ידועה, של משפחה ידועה רוטשילד למשל ועוד.
האם כדאי להשקיע בתכשיט ?
רכישת תכשיטים מתבצעת מסיבות שונות  ואין  לראות בה השקעה., שכן, הרוכש לא יקנה את התכשיט במחיר סיטונאי , חלק ניכר מהמחיר הוא שיווק , מוניטין – שספק אם ניתן לקבל את תמורתו בעת מכירה. לעיתים מצליח הקונה לרכוש תכשיט במכירה או לרכשו מפרטי אזי המרווחים מצטמצמים ואז אולי ישנה כדאיות, אבל לשם דוגמא:
בשנת 2002 מחיר הזהב נע בסביבות 270 $ לאונקיה.
בשנת 2012 מחיר הזהב מגיע עד 1900$ לאונקיה.
כלומר פי 7, לכאורה עסקה טובה, לשם השוואה ניקח חברה הכורה זהב בשנת 2002 עלות כריית זהב עמדה על 150$ לאונקיה.
בשנת 2012 העלות עלתה ל 170$ לאונקיה כלומר הרווח על אונקיה זינק מ 120$ לאונקיה ל 1730 $ לאונקיה כלומר פי 14.4 כלומר אם השקעת דולר בזהב קיבלת 7 דולר ובחברה הכורה זהב  פי 14.4.
מאז הזהב הספיק לרדת ב 30% כיום הוא עומד על כ-1300 $ לאונקיה

אז למה בעצם אנו רוכשים תכשיטים ?
תכשיט אינו נרכש מסיבות השקעה , הוא נרכש מסיבות אסטטיות, סיבות אישיות – מתנה, תרבותיות ואחרות. בעדות מסוימות תכשיט המוענק לאישה מסמל את מעמדה או את היחס של בעלה, אבל תקופה זו כבר נמצאת מאחורינו והדור הצעיר מן הראוי שירכוש תכשיטים באופן מושכל.

לאן פני הזהב?
כפי שראינו הזהב עלה בחדות וברציפות כל זמן שהמשבר הפיננסי וחוסר הודאות היו גבוהים, בשעה שהשוק התייצב ומפלס חוסר הודאות ירד, ירד גם מחיר הזהב.
עלייה במחיר הזהב אינה בהכרח מובילה להשקעה בתכשיטים כפי שצוין קודם לכן. על רוכש תכשיטים לעשות שיקולים אחרים בבואו לרכוש תכשיט כאשר השיקול הכלכלי אינו בשום מקרה השיקול המכריע.

אנו עומדים כאן לרשותכם לכל שאלה או התלבטות. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בטלפון 072-2575216 או בדוא"ל [email protected].

להמשך קריאה

אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן