מידע נוסף
מידע נוסף

איך תדע שבית המכירות אמין ומתאים לך?

שיתוף

מאז שבידספיריט, פורטל המכירות הפומביות הגדול בישראל, פתח את שעריו בתי מהכירות הפכו פרוצים וכמעט בלתי אפשרי לזהות איזה בית מכירות מתאים ללא הכרות עמוקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנשים רבים טועים כשהם מחפשים מקום טוב למכור בו חפץ בעל ערך שברשותם. חשוב לזכור שגם לבית המכירות האמין ביותר יש בסוף אינטרס לקנות מכם חפצים במחיר נמוך ככל הניתן, ולאו דווקא לאפשר לכם להרוויח את המיטב מהחפץ שברשותכם, ולכן כדאי לכם להגיע עם ידע מוקדם.

אז מה לשאול לפני בחירה של בית מכירות?

  • האם בית המכירות אמין? האם בית יעמוד בהתחייבותו וישלם לכם?

בית מכירות מתאים צריך להיות אמין וותיק שיש עליו המלצות ישירות ולא רק כתובות.

קיים מגוון רחב של בתי מכירות איכותיים בארץ. בתי מכירות מומלצים לדוגמא: תירוש, מצא ארט, קלאודיוס, קדם, אשתר, ארז דור ועוד. עם זאת, כל אחד מהם מתמחה בסוגי חפצים שונים וחשוב להגיע עם ידע מוקדם כדי לקבל את ההצעה הטובה ביותר מכל אחד מהם..

  • האם הוא נותן לכם את הערך המקסימלי לחפץ שלכם?

וודאו שנמכרים בבית המכירות שתבחרו חפצים בסדר גודל של המחיר שאתם רוצים לקבל.

  • האם החפץ יימכר או הוא יישאר בשוק וערכו ירד עקב כך?

חשוב שבית המכירות שתבחרו יתמחה בסוג החפצים שאתם רוצים למכור. יצירת אמנות שעוברת ממכירה למכירה לאורך זמן עלולה לאבד מערכה באופן משמעותי.

אל תופתעו אם נשארתם מבולבלים, זה תחום מורכב שרבים נפלו בו וזה לא חייב להיות כך.

לדוגמה מקרה שפגשנו לפני מספר שנים אדם שמכר את הירושה שלו פגש את המומחה של בית המכירות שהתעניין ביצירות שהיו בירושה ולפי המלצתו מכר את התמונה שברשותו במחיר שהמומחה הציע כאומדן שווי של התמונה. במכירה היורש קיבל פי 2 מהאומדן ושמח מאוד כי חשב שהרוויח בגדול. אך מאוחר מדי, כאשר המומחה שלנו פגש את התמונה, הוא גילה שבכלל הפסיד בגדול כי תמונה דומה מאוד של אותה ציירת נמכרה לאחרונה בפי 2 מהסכום שבו הוא מכר את התמונה שלו.

וזה הולך ונעשה גרוע יותר – בסיפור הבא של אדם אשר חוסר הידע המקצועי שלו נוצל לרעה על ידי רמאי שמכר לו תמונה של "רנואר" לכאורה במחיר ״מציאה״. רק כאשר התכוון למכור אותה הוא גילה שמיטב חסכונותיו הושקעו בפוסטר צבוע והמסגרת שווה יותר מהתמונה עצמה!

אז פעם הבאה שאתם מגיעים למעמד מכירה או קניה של תכשיט, שטיח, ציור או ריהוט עתיק שווה להתייעץ איתנו קודם. המומחים של גמולב מבצעים בדיקות אובייקטיביות עבור חפצי ערך עם ניסיון של מעל  40 שנה.  לכן חשוב להתייעץ לפני מכירה או קניה של חפץ בבית מכירות.

ייעוץ מקצועי יכוון אתכם לבית המכירות המתאים עבור החפץ שלכם. וגם יאפשר לכם להגיע עם ידע מוקדם שיאפשר לכם לבצע את העסקה הטובה ביותר עבורכם.

לייעוץ לחצו כאן

לפוסטים נוספים בנושא:

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן