מידע נוסף
מידע נוסף

איך תזהו תמונה אמנות מזויפת

שיתוף

חשוב לוודא שהיצירה שברשותכם אינה יצירת אמנות מזויפת אחרת הכסף שהושקע ביצירה ילך לטמיון.

יצירת אמנות מזויפת עלולה להגיע בהמון צורות וצבעים. מקובל לחשוב שיצירה עלולה להיות מזויפת רק אם ערכה עולה על מאות אלפי דולרים שהרי לא ישתלם לאף אחד לזייף יצירה כזאת.

דברו איתנו

אמנים רבים יצירותיהם זויפו בחייהם ולכן זיוף ישן שכיח לא פחות.

אמנים רבים יצרו יחד ופעמים רבות יצירותיהם דומות כל מה שעל הזייפן לעשות הוא למחוק את החתימה ולהוסיף חתימה יקרה יותר.

כיצד מזהים יצירת אמנות אם היא מזויפת?

כאשר שמאי אומר לכם שהוא יודע בוודאות שיצירה היא אותנטית חשוב לוודא שהוא מתמחה באמן אם מדובר באמן בעל שם עולמי חשוב שדעתו תהיה מקובלת על הקומיטה של האמן.

אמנים בעלי שם עולמי , שגאל, פיקסו, מירו, דאלי, רנואר ודומיהם אשר יצירותיהם נמכרות במיליוני דולרים, אישור למקוריות של יצירותיהם נמצא באחריות קומיטה (ועדה) אשר בד"כ מורכבת מיורשים (בעלי הזכויות) לעיתים אנשי מקצוע נמנים על הצוות המאשר , לעיתים מדובר במוסד כמו מוזיאון (במקרה של דאלי או מירו למשל) , אמן השייך לקבוצה של OLD MASTERS לעיתים מוקם גוף המטפל ביצירותיו כמו למשל רובנס (הרוביניום בבריסל) רמברנדט ( הועדה של רמברנדט ליד הריקס מיוזיאום).

מסתבר שישנם אמנים ש"מושכים" את הזייפנים מסיבות שונות : קל יותר לזייף את יצירותיהן, קיים ביקוש ליצירותיהם, המידע על עברם בעייתי, האמנים מגיעים ממדינה שבה האתיקה פחות קפדנית (בלשון המעטה).

אנשי מקצוע עלולים ליפול בפח ולעיתים בקלות , לכן חשוב מאוד לבקש שירותים של קבוצה גדולה ומקושרת כי מידע על מאות ואלפי אמנים דורש קשרים עם מומחים מכול העולם .

איך תזהו תמונה אמנות מזויפת

חברת גמולב היא החברה הגדולה והוותיקה ביותר בישראל בתחום של הערכות של דברי אמנות הערכות של מומחי גמולב מקובלות  במגוון מקומות בעולם מעידה על כך שהידע הזה נגיש לצוות המקצועי, דבר שאינו מובן מאליו בתחום זה הפרוץ בישראל.איך תזהו תמונה אמנות מזויפת

פרובננס

הגורם שכול מי שעוסק ביצירת אמנות יקרת ערך יעלה מיד בתחילה הוא הפרובננס,  יש להתחקות אחר גלגולה של היצירה. כאשר ניתן לגלות קשר ישיר לאמן או לגלריה שייצגה את האמן הסיכוי לזיוף קטן, כאשר היצירה הגיעה ממוזאון ואו קיבלה אישור בעבר, קל יותר לקבוע כי היצירה אותנטית.

בדיקות מעבדתיות:

סוג אחד של בדיקה פשוטה הוא בדיקה באור אולטרה סגול אז ניתן לראות תיקונים ותוספות מאוחרות כך ניתן לוודא שהחתימה על גבי היצירה נעשתה בזמן בו היצירה צוירה.  בדיקה זו אינה מספיקה.

בדיקת פיגמנטים: בדיקות אלו דורשות ידע מדוקדק באילו חומרים השתמש האמן, ההיסטוריה של הצבעים מלמדת כי חלו שינויים בהרכב הצבעים במהלך השנים מעבר לכך השינויים שחלו במהלך המאה שנה האחרונות אינם דרמטיים ולכן הדרך הבדוקה היא להשוות את היצירה ליצירה מוכחת של האמן מהתקופה ולקבל תמונה באילו מרכיבים הוא השתמש ולהשוות ליצירה הנבדקת.

צילום אינפרה אדום: צילום אינפרה אדום מאפשר חדירה מתחת לצבע ובעזרתו ניתן לראות רישומי הכנה של האמן שינויים שהוא ערך במהלך העבודה שלו , לזה קוראים באיטלקית פנטימנטי המצאות שינויים כאלו עוזרת להוכיח שהיצירה אותנטית כי זייפן לא משנה את היצירה במהלך העבודה.

צילום רנטגן : צילום רנטגן מאפשר חדירה עמוקה יותר לשכבות הצבע ומאפשר לעקוב יותר מקרוב אחר תהליך העבודה.

השוואה של הבד והשדרית , אמנים נהגו לרכוש את הבדים ואת השדריות (בהנחה שניתן לבדוק את הבד והשדרית המקוריים) במקומות קבועים ולכן השוואה עם יצירות מוכחות מהתקופה יאפשרו קביעה זו.

להערכת שווי מקצועית או בדיקת מעבדה חייגו 03-6252424.  לשאלות נוספות ואמדן מחיר בחינם ניתן להעלות תמונה לקבוצת הפייסבוק שלנו כמה זה שווה? גמולב.

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן