אמנות
אמנות

יעוץ ברכישת אמנות ותכשיטים

שיתוף

מעוניינים לרכוש חפצי אומנות, תכשיטים יקרים או שטיחים בעבודת יד? אנו ממליצים ללקוחותינו להעזר בחוות דעת מומחה על מנת לוודא את שווי הפריט לפני תחילתו של המו"מ. הפערים בין תהליך מושכל בו אוסף הרוכש את כל המידע מראש ומשתמש בו בתהליך המו"מ לבין תהליך "ספונטני" יכול להגיע למאות אחוזים ולסכומי עתק.

כבכל משא ומתן, ככל שיש ברשותך יותר ידע אודות הפריט הנמכר, תנאי המכירה, הסיטואציה בה נמצא המוכר (לדוגמא- חייב כסף נזיל באופן מיידי) ו"הקו האדום" אשר מתחתיו לא תתבצע המכירה, כך תוכלו לרכוש את הפריט במחיר הטוב ביותר אליו ניתן להגיע.

מהו הידע הנדרש לביצוע רכישה מוצלחת?

אימות מקוריות –

לפני הכל חשוב לדעת את האותנטיות של הפריט המדובר.

תמונות – יש לבחון האם התמונה אכן צוירה על ידי מי שחתם עליה,

מה מצבה הפיזי ומה שוויה היום בשוק.

יהלומים – האם היהלום מתאים להגדרות הגמולוגיות והאם התעודה הגמולוגית מתייחסת ליהלום הזה.

תכשיטים – ישנם תכשיטים המוערכים ע"פ ערך הזהב או האבנים היקרות שבהן וישנם כאלה שערכם מוערך על פי מקורם – לדוגמא פריטים יוקרתיים של חברת קרטייה.

כלי כסף ויודאיקה- תיבחן אותנטיות הפריטים, מקורם ושווים בשוק

שטיחים בעבודת יד – נבחן מהו מקור השטיח? מהו גילו? מהו מצבו הפיזי?

שווי שוק –

לאחר שנאמת את מקוריות הפריט נבחן את שוויו בשוק בעזרת עסקאות של פריטים דומים שבוצעו בתקופה האחרונה.

טיפים לרכישה מוצלחת

  • מומלץ להיעזר במומחה להערכת הפריט לפני הרכישה כדי לבחון את מקוריות הפריט ולהעריך את שוויו, בהתאם  למידע על עסקאות דומות שבוצעו בשוק לאחרונה.
  • במידה וברצונכם למכור פריט וברצונכם להעריך מהו המחיר המקסימלי שתוכלו לקבל עבורו, נשמח לבצע עבורכם את ההערכה. המומחים שלנו יוכלו במידת הצורך להפנות אתכם לבתי מכירות אמינים שיוכלו לסייע לכם במכירה.
  • המלצה נוספת בנושא מו"מ, אשר נכונה לכל מו"מ היא להיות דווקא הראשון להציע מחיר- מחקרים עדכניים מראים כי בניגוד למקובל לחשוב, דווקא מציע ההצעה הראשון יצליח להגיע לתנאים טובים יותר במו"מ לעומת הצד השני, זאת בשל קביעת עוגן ראשוני אליו מתייחס כל התהליך. כל זאת, בהצעת מחיר בטווח הסביר לערכו של הפריט.

אנו עומדים כאן לרשותכם לכל שאלה או התלבטות. לקביעת פגישת ייעוץ עם מומחי גמולב לפני רכישה או מכירה, התקשרו לג'ודי בטלפון 072-3893216

בהצלחה!!!!

להמשך קריאה

אמנות

הציור שהפתיע את כולם

יצירה אחת תפסה את תשומת ליבי במיוחד. הייתה זו יצירה מופשטת, אפורה למדי שבעלי העיזבון לא התייחסו אליה והתלבטו אם בכלל להכניס אותה להערכה. אביהם סיפר להם שהוא קנה אותה בגלריה בירושלים בעבור 1000 לירות לפני זמן רב והם הניחו שהיא לא בעלת ערך… 

קרא עוד »
אמנות

כיצד מזהים חפצים יקרי ערך?

איך להבדיל בין חפצי ערך בעלי ערך משמעותי לחפצים בעלי ערך נמוך?
כולנו היינו רוצים שהחפץ שמצאנו בבוידעם יהיה יתגלה כחפץ יקר שיהפוך אותנו לעשירים ברגע אך אלה מקרים נדירים לכן אנו מציעים כאן כללי אצבע לזהות בין חפצים יקרי ערך לחפצים בעלי ערך נמוך.

קרא עוד »
אמנות

איך לשמור על חפצי ערך בבית ?

חפצי ערך כגון; תמונות, כלי כסף, תכשיטים, שטיחים ועוד, בשימוש לא נכון עלולים להינזק ולכן כדאי לדעת כיצד לשמור ולאכסן במידת הצורך כדי למונע ירידת ערך.

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן