מידע נוסף
מידע נוסף

כיצד בוחרים בית מכירות ?

שיתוף

כדי שהחפץ שלכם יקבל את הערך המקסימאלי במכירה פומבית יש לבחור בית מכירות שמתאים לחפץ שברשותכם כאן נבהיר מה חשוב לדעת לפני שניגשים להחלטה הזאת.

כמו בכל דבר, גם בבחירת בית המכירות, חשוב לבחור את בית המכירות המתאים עבורכם ועבור החפץ שתרצו למכור.  חשוב לשים לב שקיימים היום ברשת בתי מכירות רבים שאמינותם מוטלת בספק ולכן כדאי לוודא שבית המכירות מקצועי ומנוסה, על ידי ביקורות והמלצות מאנשים אמינים. 

ניתן התייעץ איתנו על כך בקבוצת הפייסבוק שלנו "כמה זה שווה?".

לפני שאנחנו נגשים בכלל לבחור בית מכירות חשוב שנדע כמה שיותר מידע על החפץ שלנו:

1.מה סוג החפץ? 

כאן חשוב לדעת את הקטגוריה, את התקופה והמאפיינים הייחודיים של החפץ כדי לוודא שבית המכירות שפניתם אליו מנוסה במכירה של חפצים דומים לזה. למשל אם מדובר בתמונה אז לוודא שבית המכירות מכר יצירות של אותו אמן בעבר או של אמנים מאותה תקופה במחיר דומה וסגנון דומה. בסופו של דבר אנחנו רוצים לוודא שבית המכירות פונה לקהל היעד שירצה את החפץ שלנו ויסכים לשלם עליו את המחיר המקסימאלי.

2.כמה החפץ שלנו באמת שווה?

 בית המכירות מתחייב לתת אומדן שווי לחפץ שהוא מוכר, אך הוא נותן אומדן, או טווח שאינו בהכרח מותאם לאינטרס שלך, האינטרס המובהק של בית המכירות הוא לפני הכול למכור ולכן חשוב להגיע עם הידע הזה מראש. ניתן להתייעץ על כך בקבוצה שלנו "כמה זה שווה?" אך כאשר יש כמות גדולה של חפצים יקרים, מומלץ לבצע הערכה מקצועית והכוונה למכירה.

3.עד כמה בית המכירות הצליח למכור חפצים כמו שלך בהצלחה? 

ניתן לגשת למכירות הקודמות בכל בית מכירות שמכבד את עצמו וכך ניתן לבדוק האם סוג החפצים שאתה רוצה למכור, ברמת המחיר שאתה מצפה לה, אכן נמכרו בבית המכירות או לא.

לא כדאי למכור יצירה ששווה מאות אלפי דולרים בבית מכירות שרוב המכירות שלו מסתכמות בעשרות או מאות בודדות של דולרים ולהפך.

4.עד כמה דחוף לך שהחפץ יימכר? 

כאשר מנהלים משא ומתן עם בית מכירות יש לבדוק בכנות עד כמה דחוף לך למכור את החפץ באופן מידי או לא ובהתאם לכך להחליט אם להתפשר על המחיר או לא. חשוב לדעת שלפעמים גם התזמון של המכירה יכול להיות מאוד משמעותי, תלוי מי סוג האנשים שמתעניינים בסוג חפץ כמו שלך. אם יש לך אורך רוח תמיד ניתן לקבל כמה הצעות מחיר מכמה בתי מכירות מתאימים ולהחליט לאיזה בית מכירות נכון לך לפנות.

כמה פרמטרים נוספים לבחינת בית המכירות :

1. ממוצע מכירה של בית המכירות יאפשר לכם להבין אם היצירה שלכם היא בליגה של בית המכירות- לעיתים בית המכירות הוא בינלאומי ולא יקבל פריטים ששווים פחות מ 5000 $ למשל.

2. מה אחוז המכירה של בית המכירות – כלומר כמה מתוך היצירות שהוצאו למכירה אכן נמכרו . כך נדע אם יש סיכוי סביר למכור את היצירה  

3. מה אחוז המכירה במונחים של כסף, לצערי בתי מכירות לא מנגישים מידע זה וטוב נעשה אם נדרוש- מידע זה יאפשר לנו לדעת אם היצירה עתידה להימכר בטווח הערכה של בית המכירות.

זכרו שמכירה פומבית היא לא מדע מדויק ולכן כדאי לשמור על ראש פתוח ובנוסף לידע המקצועי וייעוץ מאנשים מנוסים, כדאי להקשיב לאינטואיציה ואם אין ניסיון במכירות פומבית, להתחיל מחפצים קטנים ויקרים פחות או לקבל עזרה והכוונה מקצועית.

אנחנו כאן לעזור ולייעץ, להצעת מחיר לייעוץ מקצועי מלאו את הפרטים כאן או פנו אלינו בקבוצת הפייסבוק "כמה זה שווה?"

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן