עורכי דין
חיסכון במס שבח

איך לחסוך במס שבח?

שיתוף

מס שבח יכול להיות נושא מאוד מבלבל ורבים מפסידים עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים רק בגלל חוסר ידע והבנה בנושא.  חשוב לדעת שמס שבח הוא בעצם מס שגובים בעת מכירת דירה. בשונה מהיטל השבחה, אשר גובים כאשר חל שינוי בזכויות השטח. חישוב מס שבח מתבצע בעת עיסקת מכירה של נכס. לא משנה אם זאת דירה ראשונה או שנייה.

איך מחשבים מס שבח?  

אם נפשט זאת; מס השבח חל בעצם אך ורק על הפער בין המחיר ששולם על הנכס למחיר שבו נמכר הנכס.

רשות המיסים מחשבת אותו על פי מגוון פרמטרים מורכבים. עורך דין או רואה חשבון מקצועיים יכולים לעזור לכם להבין את המצב הייחודי שלכם.

יחד עם זאת יש מספר דברים חשובים שכדאי לזכור שמשפיעים על כך שהרווח המחושב יצטמצם ובכך יקטין את מס השבח.

דוגמא לצורך המחשה:

אם השקענו בנכס שנרכש ב 2 מיליון ₪ ונמכר ב4 מיליון ₪ הרווח אמור להיות מחושב על ההפרש שהוא 2 מיליון ₪ אבל אם בוצע שיפוץ בשווי חצי מיליון ₪ , לגביו נוכל לצרף תיעוד, הרווח שיחושב יהיה מיליון וחצי ₪.
מס השבח הוא הוא כ25% כך שבמקום לשלם חצי מיליון ₪ ישולמו רק 375,000 ₪ .  חסכון של  125,000 ש"ח במס שבח.

אילו הוצאות ניתן לנכות מהרווח על הנכס ?

ככל שההוצאות שמוכרות במס גדלות כך מס התשלום למס השבח יורד.

  • אם השקעתם בחלק מהדברים הבאים:
  • שיפוץ של הנכס
  • התקנת מערכות בית חכם
  • מערכת חימום וקירור
  • שדרוג המטבח 
  • החלפת ריצוף
  • הוספת חדר\ ממד
  • ארונות קיר מתאמים אישית
  • מערכת סוונד
  • קניה/ מכירה של  הבית עם ריהוט

הרי שניתן לכאורה לחשב אותם להציג קבלות ולחסוך במס שבח עשרות עד מאות אלפי שקלים.

הוצאות עשויות להיות תשלום לעורך דין, אם עבר זמן רב מאז קניית הנכס אז מחשבים את שווי הקנייה במדד שתואם ליום המכירה, נוסף על כך הוצאות שהוצאו על שיפוץ ושידרוג הדירה עשויות להיחשב כהוצאה מוכרת עבור השבחת הנכס ולכן גם היא תנוכה ממס השבח.

אלא שגם אם יש קבלות לא קל לחשב את הערך העכשוי של שידרוג הנכס בהתאם למדד המחירים הנוכחי. שמאי מומחה יכול לתמחר את השווי המדוייק של הצמודות בבית. בשונה משמאי מקרקעין שמתמחה בשווי המבנה והקרקע, שמאי תכולה ידע להעריך את הצמודות ואת ההשבחה באופן מקצועי וגם ייתן חוות דעת מקצועית שכאשר מציגים אותה  לרשות המיסים היא מהווה הוכחה משמעותית ומגבה את גרסת המוכר. חוות הדעת מקצועיות של גמולב מוכרות על ידי כל בתי המשפט בארץ , לרשות המסים יהיה קשה להתעלם מזה והם יצטרכו לתת על זה את הדעת ולצמצם בהתאם ועל פי הזכות המגיעה לך, את מס השבח.

גמולב היא חברה ותיקה ביותר בארץ לשמאות כללית , לשמאים המומחים של גמולב יש ניסיון של עשרות שנים בתחום. חוות הדעת של מומחי גמולב מקובלות על ידי כל בתי המשפט בארץ ועל ידי רשות המיסים בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם. מדובר בצוות נרחב של אנשי מקצוע הבכירים שבהם הכשירו עשרות אם לא מאות שמאים בכל הארץ.

אם השקעתם בנכס שלכם יתכן שהערכת צמודות לצורך התאמת מס שבח תהיה השקעה משתלמת.

בעשרות המקרים בהם טיפלנו השקעה בהערכה הוותה בין 5-10% מהחיסכון במס שבח.

כך שבעצם אין מה להפסיד. 

בשיחה מקצועית נוכל לברר האם השירות שלנו יכול לעזור לכם לחסוך עשרות עד מאות אלפי שקלים במס שבח.

מלאו את הפרטים כאן אני רוצה לחסוך מס שבח   

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן