מידע נוסף
מידע נוסף

ביטוח דירה חסר

שיתוף

מה כדאי לכלול בביטוח הדירה והאם להוציא תמונות או תכשיטים מהביטוח?

מקצת מהמבוטחים בביטוח דירה חוששים לכלול חלק מהפריטים לביטוח כדי לא להעלות את הפרמיה באופן משמעותי, מתוך מחשבה שפריטים כמו ריהוט, כלי בית, בגדים לא יגנבו ולכן הם לא מעלים את הפרמיה.

חשוב להפריד בין שני סוגי פריטים שאנשים שוקלים לא לבטח:

1. יצירות אמנות :

מלבד העובדה שיצירות אמנות פגיעות לנזקים מסוגים שונים כמו שאר החפצים בבית ולכן חשוב לבטח גם אותם.
החלטה לא לבטח את היצירות בבית (או כול מרכיב בתכולת הבית לצורך העניין) תפגע בך גם אם יהיו נזקים לפריטים אחרים בבית. בהפחתה זו נוצר מצב של ביטוח חסר ולכן הפיצוי שתקבל יהיה בהתאם לחלק היחסי של הרכוש שבוטח.
כאשר תכולת הבית כוללת יצירות אמנות מוצרי חשמל רהיטים ותכולה נוספת, היא מבוטחת כעסקת חבילה מפני רשימה של סיכונים כמו אש, מים, גנבה, נזק בזדון ושאר סיכונים המפורטים בפוליסה. כאשר מנטרלים חלק מהפריטים בבית יוצרים מצב של ביטוח חסר.

לדוגמא אם התכולה שווה 100 אלף ש"ח והיצירות שוות 100 אלף ש"ח , למעשה התכולה הייתה צריכה להיות מבוטחת על בסיס ערך של 200 אלף ₪ והיא בוטחה כדי מחצית ולכן הפיצוי על כל נזק בבית יעמוד על 50% ממחיר הפריט שנפגע או נגנב.

2. תכשיטים ושעוני יוקרה :

לעומת זאת במקרה של תכשיטים יש כביכול "פוליסה נפרדת" כל תכשיט מחושב ונרשם בדוח בצורה מסודרת, כך יש אפשרות לבצע שינויים. אך חשוב לזכור שתכשיטים הם הפריטים בסיכון הגבוה ביותר בין הסיכונים המבוטחים. חברת הביטוח לכאורה תשמח שלא תבטחו את התכשיטים, בהימנעות מלבטח תכשיטים יורד הסיכון לחברת הביטוח כי תכשיטים כאמור נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לגנבה. פריטים הנמצאים ברמת סיכון גבוהה : תכשיטים, כלי כסף, אמנות, שטיחים בעבודת יד אמורים להיות הראשונים להיכלל בפוליסת הביטוח.
לכן חשוב להיזהר מביטוח חסר!

אם יש לך שאלות נוספות אפשר לשאול אותנו בקבוצת הפייסבוק  כמה זה שווה? גמולב

במידה והגיע אליכם סוקר מגמולב כל שצריך לבדוק עם סוכן הביטוח הוא שכל התכולה אכן מכוסה.

אם לא היה אצלכם סוקר, בקשו מהסוכן להזמין סקר מגמולב, כך תהיו בטוחים שהשמאי מהחברה המקצועית ביותר יגיע אליכם וידאג שתכולתכם תוערך נכונה ותהיו כך מבוטחים כהלכה.

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן