עורכי דין

הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים

שיתוף

אחת הבעיות הקשות שנוצרות לאחר קבלת אישור בית משפט למימוש חלוקת עיזבון היא דווקא חלוקת המיטלטלין.

מסתבר שיורשים נוטים לריב דווקא על דברים שהם לא בהכרח בעלי הערך הגבוה ביותר. הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים הוא פשוט כאשר מדובר בחלוקה של קרנות, כסף מזומן, קופות גמל ומכשירים פיננסים כאלה ואחרים, במקרה זה החלוקה היא טריוויאלית.

אפילו בחלוקה של נדל"ן הסכם חלוקת עיזבון הוא תהליך פשוט יותר. זאת כיוון שבנכסים מסוג זה מדובר לרוב על שכירות ולכן האפשרויות הן: לממש או ליצר מבנה משפטי שיגן על הזכויות של כל אחד בקשר לנכס.

חילוקי דיעות לרוב מפרצים כאשר ניגשים לנושא חלוקה של פריטים אישיים שהיו חלק מהיום יום של המנוחים כמו תמונות תכשיטים כלי כסף וכו

הניסיון מראה שהמאבקים הרוויים ברגשות עזים יותר הם על הפריטים הללו והבעיה העיקרית היא שהחלוקה במקרה כזה היא חלוקה שנעשית ממניעים רגשיים ולא כלכליים.

טיעונים כמו: "אמא הבטיחה לי את הטבעת" הם טיעונים שאין דרך פשוטה להתמודד איתם.

בתי משפט, במקרים כאלה, עלולים לקבל החלטות שאינן ניתנות לביצוע כמו למשל מתן זכות בחירת פריטים ליורשים שיש ביניהם חילוקי דעות גדולים.

חשיבות הערכה וחלוקה היא במקרים בהם אין הסכמה וכל אחד חושב שהפריט מגיע לו ואז נוצר מאבק שעלול להסתיים בסבל רב.

כאשר צפים חילוקי דיעות עמוקים בחלוקת עיזבון בין יורשים, אפילו החלוקה הקלאסית בעזרת שמאי, לא מתאימה. לערוך רשימה של שווי הפריטים ולתת ליורשים להתווכח עליה לרוב לא יפתור את הבעיה,  ולכן.

היורשים פונים לשמאי שנותן הערכה שאת סכומה הכולל מחלקים בין היורשים.  תיאורטית זה נכון ולרוב זה עובד, אבל קיימים מקרים בהם כל אחד מהיורשים טוען שפריט מסויים חשוב לו.

במקרים מסוג זה  הפתרון הוא הגרלה

המעריך מבצע הערכה של כל הפריטים, ומחשב מה השווי המגיע לכל אחד מהיורשים. אחר כך יוצר מהעיזבון קבוצות של פריטים שוות בערכן, על פי חלוקה בעין, כמספר היורשים. בסוף התהליך מתבצעת הגרלה וכל יורש מקבל את קבוצת הפריטים שהעלה בגורל.

מה קורה אם יש חפץ יקר במיוחד ?

מקרה מסובך יותר הוא מקרה בו פריטים מסוימים משקלם גדול מאוד יחסית לשאר הפריטים ואז הפתרון הוא להוציא פריטים אלא מהחלוקה ולמכור אותם כאשר ליורשים יש זכות סירוב ראשונה.

למשל אם יש בעיזבון יהלום 2 קראט והוא שווה 5,000 דולר אפשר להעמידו למכירה ולחלק את התמורה או לחילופין אחד היורשים ירכוש משאר היורשים את היהלום וישלם את התמורה ליורשים האחרים.

המפתח להצלחה בחלוקה נכונה וטובה הוא לבצע את התהליך הזה מוקדם ככל האפשר ולבצע אותו מהר. מניסיוני, ההוכחה הטובה ביותר לכך שביצעתי חלוקה הוגנת היא כאשר אף אחד מהיורשים לא מרוצה.

ככל שנעזרים בהערכת שמאי מקצועי מהר יותר, כך החסכון בריבים ועוגמת נפש גדול יותר.

להצעת מחיר מותאמת להערכת וחלוקת עיזבון מלאו את פרטים כאן או חייגו 03-6252424

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן