מידע נוסף
מידע נוסף

למה לשרוף זמן וכסף?

שיתוף

4 טעויות נפוצות בטיפול בירושה :

יורשים ועורכי דין המייצגים אותם מפסידים הרבה כסף בגלל חוסר ידע. הם לא יודעים  איך להשיג מחיר אופטימאלי במכירת עיזבון או כיצד לחלק רכוש.  איך לבחור את  בית המכירות שמתאים ליצירות או לדברי הערך שברשותם או כיצד להבין מהו ערכם האמיתי שרלוונטי לשוק של היום.

 1. אל תתנו לחתול להעריך את השמנת

כאשר נופלת בידיך האחריות לעיזבון של אמן או אספן למשל. בשביל לדעת מה שווי הרכוש דרושה מומחיות בתחומים רבים.  אם מדובר באספן או באדם בעל רכוש העניין מורכב מאוד, יש צורך להבין מתי ואיך למכור כדי למקסם את הרווח.

רבים עושים את הטעות המתבקשת ומחפשים בגוגל בית מכירות ואז בוחרים בבית המכירות הראשון שעולה.  מתקשרים או מגיעים ובודקים איתו כמה הוא מוכן לשלם על דברי הערך שבעיזבון. זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת, כיוון שלבית המכירות יש אינטרס בקביעת מחיר ליצירה, כך שיהיה נוח עבורו. גם אם מדובר בבית מכירות מקצועי ביותר,  קשה מאוד לעשות את שני התפקידים בצורה אובייקטיבית לחלוטין.

טעות זאת יכולה לעלות המון כסף. לכל בית מכירות מומחיות במכירה של יצירות מסוג מסויים. אם תיעזר באיש מקצוע בקיא  אשר ילווה אותך לבתי מכירות בארץ ובעולם שמצטיינים במכירה של אמנים מסויימים כך יגדל הסיכוי למקסם את הרווח בנקודת  הזמן בה תבחר למכור.

2. תכירו את קצב השוק

כאשר יש כמות גדולה של יצירות של אותו אמן שאתם רוצים למכור לא תמיד נכון למכור את כולן בפעם אחת. אם אמן ניפטר למשל ועושים מכירה של יצירות שלו השוק מוצףהביקוש יורד וגם המחיר יורד בהתאם. ישנה אפשרות להשביח את האוסף או למכור אותו לאספן שיעשה זאת. אוסף שלם של אמן שמתועד ומוצג בכמה מוזאונים,  מעלה את ערך היצירות באוסף, כאשר האוסף מנוהל היטב, מאורגן ויש לו שפה משלו הביקוש ליצירות שבאוסף עולה וכך גם מחירן.

3. די למרוץ 

עורכי דין ומנהלי עזבונות רבים מוצאים עצמם רצים בין אנשי מקצוע, בית מכירות לציורים, צורף לקבל הצעה על התכשיטים, שען לשעונים וכו המרדף אחר מומחים יכול להיות מתיש. בנוסף הריצות האלה יתנו לך מחיר  כללי בלבד ולפעמים אף מוטה כיוון שיש להם אינטרס לקנות בזול את הרכוש שאתה מוכר.

4. הדוח של הביטוח לא מבטיח כלום

יש מתחכמים שמשתמשים בדו"ח של חברת הביטוח כדי להעריך את השווי של העיזבון, ועל פיו לחלק אותו.  אך החלטה כזאת עלולה ליצור חוסר שיוויון בחלוקת הרכוש כי הערכה לצרכי ביטוח מאוד לא מדויקת לצרכי מכירה. הערכה לצרכי ביטוח משקפת ערך של פריט בלי קשר למצב הביקוש אלא משקפת כמה עולה לקנות את אותו פריט חדש או במצב דומה לזה שנפגע או נגנב. אם הפריט הזה לא מבוקש כרגע ואנחנו רוצים למכור אותו עכשיו לעולם לא נקבל עליו את המחיר שהביטוח היה משלם עליו אם היה נפגע או נגנב. לפעמים גם המצב הפוך, אם האמן פרץ לאחרונה יתכן שבדוח של הביטוח המחיר שלו לא מעודכן.

כדי להימנע מטעויות אלה רצוי להתייעץ עם מומחים. בקבוצת כמה זה שווה?  אנו מאפשרים לכם להציג שאלות ולקבל מהמומחים של גמולב מענה לגבי אמדן שווי ראשוני של הפריטיםבמידה ומדובר בכמות פריטים משמעותית תהיה באפשרותך להזמין סקר מקצועי של שמאי בכיר מהחברה.

מלאו את הפרטים כאן  או חייגו  03-6252424

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן