עורכי דין

מתי אסור להשתמש בהערכה לביטוח?

שיתוף

מה ההבדל בין הערכה לביטוח להערכה אחרת?

אחת הטעיות החמורות והנפוצות ביותר שעושים כאשר מנסים למכור או לחלק רכוש היא להעריך את מחיר החפצים על פי הדו״ח של חברת הביטוח. אם מצפים למכור את חפציכם ע״פ הדו״ח הנ״ל צפויה אכזבה רבה מפער המחירים. חלוקת רכושכם ע״פ הדו״ח עלול ליצור נזק, ריבים וחוסר אמון בין הצדדים.

יש לזכור שהדו״ח של חברת הביטוח לא יכול ולא אמור לייצג את שווים העדכני של החפצים שברשותכם כי אם את שיקוף השווי של חפץ זהה חדש.

רוב האנשים לא מודעים לכך שיש סוגים שונים של הערכות מחיר. במקרים כמו אלה, חוסר ידע והבנה הזאת  יכולה לגרום לעוגמת נפש מיותרת. לכן אנחנו כאן כדי לעשות סדר בתחום ולדאוג שכל אחד שפונה ידע באיזה הערכה עליו להשתמש לאיזה צורך.

קיימות 3 סוגי הערכת השווי 

  1. הערכה בערכי כינון (ערך בו ניקנה החפץ או עשוי להקנות בעתיד) משמש לצרכי ביטוח למשל = עלות רכישה של פריט זהה או דומה בעסק קמעונאי המוכר סחורה זהה או דומה בישראל. אם לא נמכר פריט כזה בארץ עלותו בחו"ל +מיסים ועלות שינוע.
  2. ערך ממוכר לקונה ברצון= מחיר שבו תיסגר עסקה כאשר אין לחץ על מי מהצדדים למכירה או רכישה – למשל מחיר פטיש במכירה פומבית. הערכה כזו מתאימה לצורך חלוקת רכוש לירושה או גירושין למשל. אך רק במקרה שאין צורך מידי למכור את החפצים כדי לבצע את החלוקה.
  3. ערך מימוש= זהו ערך המבטא כמה אפשר למכור פריט כאשר יש הכרח למכור אותו למשל- הוצאה לפועל. במקרים של חלוקת רכוש כאשר יש דחיפות למכור את החפץ לצורך חלוקתו המיידית . ערך זה כמובן יהיה נמוך יותר מאשר ערך ממוכר לקונה מרצון

כפי שניתן לראות באופן טבעי מהבנת המושגים האלה, כאשר משתמשים בהערכה לביטוח לצורך חלוקת רכוש יכולה להגרם עוגמת נפש.

למשל: חפץ שנרכש באלפי שקלים,  סוקר מטעם חברת הביטוח ייקבע לו מחיר גבוה אך יתכן שכרגע , במצב השוק הנוכחי סוג זה של חפצים אינו סחיר או הביקוש מאוד נמוך והמחיר שאפשר לקבל תמורתם הוא אפסי. במצב כזה אם מחלקים רכוש על פי ההערכה שניתנה לצורכי ביטוח, עלול להיווצר פער עצום וחוסר צדק שיתגלה רק מאוחר יותר וניתן למונע אותו בעזרת התאמת הערכה מהסוג המתאים.

אם אתם זקוקים להערכת שווי או לא בטוחים, מלאו את הפרטים כאן וניצור איתכם קשר.

אפשר גם להתקשר אלינו לטלפון 03-6252424

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן