textile_v3_blue
שטיחים וטקסטיל

שטיחים פרסיים מחירים

שיתוף

בנושא שטיחים פרסים מחיר אינו עניין של מה בכך. היות ולא  קיים מחירון שטיחים פרסיים. כדי לקבוע מחיר שטיחים פרסיים צריך לקחת בחשבון כמה משתנים.

למעשה ישנם 7 משתנים עקרים שמתחלקים לשתי קבוצות.

משתנים אובייקטיביים:

  1. מידות.
  2. מצב השטיח.
  3. תחכום העיצוב.
  4. צפיפות האריגה.
  5. חומרים מהם עשוי השטיח.

וישנם שני משתנים שקשה בהרבה לאמת אותם :

  1. מקום יצור השטיח.
  2. גיל השטיח.

בנוסף קיימת חלוקה לשלוש קבוצות אריגה :

  1. שטיחים המיוצרים בסדנאות עירוניות.
  2. שטיחים המיוצרים בכפרים – על ידי יושבי קבע.
  3. שטיחים המיוצרים על ידי אוכלוסייה נוודית.

מידות שטיח זהו נושא שאין הרבה מה להרבות בו אלא רק הפרופורציות קובעות במחיר , למשל רנרים צרים וארוכים יהיו זולים באופן יחסי , כאשר השטיח לא מאוזן כלומר רוחב בצד אחד שונה מהצד האחר.

מצב השטיח: נושא המצב גם הוא נושא מובן מאיליו למרות שהבדיקה היא די מורכבת , יש לבדוק את מצב בסיס השטיח ואת מצב הפלומה , הכלל הוא ככול שהפגם מרכזי יותר כך משמעותו מבחינת ירידת הערך של השטיח גבוהה יותר , ככול שהפגם "מקצר את חייו " של השטיח כך  הפגיעה גבוהה יותר.

תחכום העיצוב בשטיח פרסי משמעו שטיח מאוד צפוף מבחינת דגמים, שטיח הכולל תלת מיימד , שטיח שבו סצנות מורכבות ערכו גבוה יותר. מיעוט שגיאות באריגה גם הוא פרמטר לאיכות השטיח מעיד עד כמה האורגת מיומנת ומנוסה. ניתן להבחין בכך שהעיצוב ברור ולא מופיעים בו עוותים.

מידת  הצפיפות  עשויה  לנוע בין 6,500,000 קשר למ"ר בשטחי משי מהרקה (תורכיה)  ועד  100,000 קשרים למ"ר בשטחים מסוג גבה למשל.

החומרים מהם עשוי השטיח: משי על בסיס משי , שילוב מתכות יקרות, שילוב משי וצמר בפלומה ובבסיס השטיח, צמר ומשי על בסיס מכותנה, צמר על בסיס כותנה או צמר על בסיס צמר.

יכול להיות שטיח שהייחוס, למשל אם מדובר בשטיח שהיה בארמונו שלך מלך, יעלה את מחיר השטיח בצורה משמעותית, או שטיח שהוא יצור חד פעמי בהזמנה אישית עבור אדם חשוב.

מקום יצור השטיח: זהו גורם רב משמעות ששקול לשם האמן ביצירה כיוון שכול המשתנים האחרים תלויים בגורם זה .

גיל השטיח: קיים הבדל ניכר בתמחור השטיח בתקופות יצור שונות , שטיחים מהמאה ה-19 יקרים בהרבה משטיחים שנעשו לאחר שנות השלושים של המאה ה-20.

שטיחים פרסיים מחירים

להלן  אומדן מחירים כללי עם זאת כדי להגיע להערכה מדויקת חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים ולשם כך דרוש בעל מקצוע בעל ניסיון בתחום.

שטיח פרסי כפרי, נוודי חדש  יעלה בין 200$-400$ למטר רבוע.

שטיח פרסי עירוני צמר/ כותנה בינוני – 400$-600$ למטר רבוע.

שטיח פרסי עירוני מצמר/ כותנה איכותי 700$-1000$ למטר רבוע.

שטיח פרסי עירוני מצמר ומשי או ממשי – 800$ – 1,500$ למטר רבוע.

שטיח פרסי עתיק שטיח מעצבים – 1,500$ – 15,000$ למטר רבוע.

שטיח שיוצר בסין בדוגמא פרסית 200$-300$ למטר רבוע.

שטיח משי שיוצר בדוגמא פרסית 600$-1,500$ למטר רבוע.

הערכים הנקובים הם לשטיחים בחנות שטיחים המוכרת סחורה ממין זה בישראל , במכירה חוזרת המחירים נמוכים בהרבה.

להערכת שווי מקצועית של שטיח חייגו 03-6252424.  לשאלות נוספות ואומדן מחיר בחינם ניתן להעלות תמונה לקבוצת הפייסבוק שלנו כמה זה שווה? גמולב

להמשך קריאה

ביטוח

חברות הביטוח אינן מפצות על נזקי מלחמה!

איך ניתן להערך כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק לחפצים מיוחדים כתוצא ממלחמה? גם אם יש לכם ביטוח דירה ותכולה והיה אצלכם שמאי, הביטוח לא מכסה נזקי מלחמה וגם המדינה לא תכסה נזקים לחפצים יקרים כגון יצירות אמנות שעונים וחפצי ערך נוספים אם לא תערכו לכך מראש וכאן נסביר כיצד ועד כמה ניתן לבטח את החפצים המיוחדים.

קרא עוד »
מידע נוסף

הטיפ המנצח לעורכי דין שרוצים חיים קלים

איך להפוך את הליך חלוקת הרכוש לקל, מהיר ואובייקטיבי יותר, לחסוך ללקוחותיכם מחלוקות בתיקי גירושין או חלוקת ירושה?

עיינו במאמר שהכנו עבורכם על היתרונות של הערכת שווי לחלוקת רכוש. גלו כיצד הערכת שווי מקצועית יכולה לספק מענה אובייקטיבי, מדויק, יעיל, שקוף ומקצועי לאמדן שווי הנכסים, ולסייע לכל הצדדים להגיע להסכם הוגן והגון. לחצו על הקישור למטה כדי לקרוא את המאמר המלא

קרא עוד »
כמה שווה התמונה אוסף המטבעות השטיח הפרסי כלי הכסף התכשיט שלי?
להעריך שווי ללא שמאי זה כמו לתבוע בלי עורך דין.

חפצי ערך כגון תמונה, תכשיט, כלי כסף, אוסף מטבעות, שעון יוקרה, שטיחים וכיוב' יכולים להיות שווים הרבה כסף. כשמוכרים או קונים חפץ יקר כדאי לבדוק את השווי האמיתי שלו באופן מקצועי. כדי להימנע מהפסדים כואבים.
דילוג לתוכן